Leuke activiteiten met kinderen

Ontdek samen met hele gezin in het Thermenmuseum Heerlen de indrukwekkende restanten van het best bewaarde Romeins (publieke) badhuis van Nederland! De ideale activiteit voor een educatief en leerzaam (mid)dagje uit met het hele gezin of voor opa en oma met de kleinkinderen. Helemaal mooi: kinderen tot en met 17 jaar krijgen gratis toegang.

Ga je mee op een speelse manier terug in de tijd? Lees hieronder wat er zoal te beleven valt in dit interactieve museum dat perfect geschikt is voor kinderen. Nieuw: Beleef de vernieuwde audiotours voor families en beluister nieuwe bevindingen over het Romeins badhuis!

Bestel hier jouw tickets online!

Romeinse ontdektocht voor families

Geniet samen van de Romeinse ontdektocht voor families met kinderen (vanaf 7 jaar): Lucius & Amaka en het verloren fresco van Coriovallum. Help jij Lucius en Amaka om het fresco van Coriovallum weer compleet te krijgen? Ga dan aan de slag met allerlei opdrachten waarmee je alles leert over het museum en het badhuis. Je gaat samen met het hele gezin op ontdekkingsreis door het Thermenmuseum.

Leer er hier alles over!

Expoditie Euregio met de Romeinen

Ga samen met papa en mama op expoditie door Romeins Zuid-Limburg. Jullie gaan 2000 jaar terug en maken samen een indrukwekkende veldtocht door het Romeinse landschap. Van de grote stad tot aan het platteland met villa’s, je ontdekt het allemaal! Ontmoet de locals en ontdek al hun gebruiken op het gebied van de goden, doden en eten.
Bekijk de nieuwste expositie!

Hyperrealistische expositie brengt je 2000 jaar terug in de tijd

Stap 2000 jaar terug in de tijd! In dit interactief museum in Heerlen waan je je in een Romeins badhuis. Zie het met eigen ogen, in een ultra-realistische expositie rond het thema ‘400 jaar baden’. De ‘Ster van de show’ is het recentelijk volledig gerestaureerde Romeinse badhuis; het oudste gebouw van Nederland.

De expositie maakt gebruik van hyperrealistische technieken, waarbij je in een ronde ruimte staat en dankzij 360 graden videobeelden het idee hebt dat je ‘live’ in het badhuis staat.

Ga je samen met papa & mama mee terug in de tijd?

Even uitrusten & spelen in de Taberna

In de Taberna kun je er even lekker bij gaan zitten. Hier eet je je meegebrachte lunch met een glaasje ranja of chocolademelk. Papa, mama, opa en oma genieten van een kopje koffie of thee.

Wist je dat je hier ook de leukste authentieke Romeinse spellen kunt spelen. Wat dacht je van het behendigheidsspelletjes Jojo, Orca of Pile of Face. Nog nooit van gehoord? We dagen je uit: kom gezellig spelen! En als je toch in de Taberna bent; bekijk dan ook eens de vitrines. Hier leer je nog meer over het leven in de Romeinse tijd.

Lees er alles over!